دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
در پاسخ به آوای خزر اعلام شد:

رسیدگی به ۱۳۲ شکایت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران/ عضویت ۱۹ دستگاه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر

رسیدگی به ۱۳۲ شکایت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران/ عضویت ۱۹ دستگاه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر
رئیس ستاد امر به معروف نهی از منکر مازندران از رسیدگی به ۱۳۲ شکایت در حوزه‌های مختلف توسط این نهاد از ابتدای سال‌جاری تا کنون خبرداده و گفته ۱۹ دستگاه نظامی و امنیتی تا فرهنگی در این ستاد همکاری دارند.

آوای خزرآزاده بابانژاد: هفته امر به معروف و نهی از منکر سال ۱۴۰۳ همزمان با نخستین روز از ماه محرم با شعار "امر به معروف و نهی از منکر؛ نهضت حسینی - گفتمان زینبی" از امروز ۱۷ تیرماه به نام "امر به معروف و نهی از منکر؛ پوشش اسلامی؛ خانواده پایدار" آغاز شده است.

هشتگ‌های #بی _تفاوت - نباشیم و #همه_مسئولیم نیز برای تمامی فعالیت‌های ستاد در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مرتضی احمدی دبیر ستاد امرو به معروف و نهی از منکر مازندران، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فریضتین، عنوان کرد: این دو فریضه تنها در حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه جامع‌الاطراف بوده و گسترگی خاص خود را دارد؛ به طوری که منکر و معروف فرهنگی، منکر و معروف اجتماعی و منکر و معروف سیاسی را نیز شامل می‌شود و اصل امر به معروف و نهی از منکر را نیز قانون و شرع بیان کرده است.

وی با اشاره به نرم‌افزار «سو»، از اتصال ۴۷ دستگاه در سطح کشور به این مهم خبرداده و گفته است که در این نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی، افراد می‌توانند درباره موضوعات مربوط به فریضتین طرح شکایت کنند.

احمدی یکی از برنامه‌های خوب در استان را که برای نخستین‌بار در کشور انجام گرفته است؛ طرح یک هزار منبر و یک هزار معروف را همزمان با ماه محرم اعلام کرده و گفته که اگر هر کدام از مبلغان ما به این امور بپردازند گفتمان جدیدی ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران همچنین از طرح شهروند خبرنگار و طرح خبرنگاران ضد فساد در استان خبر داده که مورد حمایت قضایی این ستاد قرار می‌گیرند و همزمان با روز خبرنگار جزئیات بیشتری از آن را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ سبه سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در سال جاری چه تعداد پرونده در این ستاد تشکیل و پیگیری شده است، گفت: اصل همه شکایاتی که از ابتدای سال تا کنون در همه شئونات در استان ۱۳۲ شکایت با بیشترین فراوانی در بخش فرهنگی بوده که ستاد گردش کار خود را انجام داده است و در همه شهرستان‌ها شعبه ویژه قضایی مستقر در دادسرا‌ها جهت رسیدگی به پرونده‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر داریم که به سرعت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا دادرسی‌ها طولانی نباشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران ادامه داد: راه‌های فرار از این موضوعاتی که بعد از اخذ تعهد دریافت می‌شود با مکانیزم‌هایی همراه است که تلاش داریم تا پایان سال یک تصمیم جامع و کاملی در این بخش گرفته شود.

رسیدگی به ۱۳۲ شکایت در مازندران با موضوع امر به معروف و نهی از منکر/ عضویت ۱۹ دستگاه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران
حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ما مبنی بر ساماندهی نیرو‌های امر به معروف و نهی از منکر نیز اظهار داشت: ۱۹ دستگاه در استان عضو این ستاد هستند که از دستگاه نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی، اجرایی، آموزش عالی، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، و دستگاه‌های فرهنگی عضو این ستاد هستند و هر دستگاه وظیفه خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه؛ تذکر لسانی برعهده بسیج است، اگر قانون‌گریزی اتفاق افتاد و نیاز به برخورد بوده با فراجا است و دستگاه قضایی باید به این شکایات بپردازد، اگر در مجموعه‌ای ترک فعل صورت بگیرد مثلا در مقوله اصناف که پوشاک مبتذل را به فروش می‌رساند ستاد هرگز به طور مستقیم با فروشنده وارد صحبت و تذکر نمی‌شود، اما به رئیس اصناف تذکر می‌دهد و یا اگر نارضایتی از شهروندان صورت بگیرد، این موارد را هم به اصناف منتقل می‌کنیم تا در جهت اصلاح اقدام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران بیان کرد: اصل کار ستاد عده‌داری نیست، بلکه تربیت شهروند مسئول و مطالبه‌گر است که به صورت خودجوش در این عرصه ورود پیدا کند و ستاد نقش حامی را داشته باشد.

   وی در ادامه به برخی از برنامه‌های شاخص ستاد در هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد که ازجمله آنها می‌توان به عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان امر به معروف و نهی از منکر، استان مازندران ۱۰ شهید و ۲ جانباز را در این راه تقدیم و شهید بحری شهید شاخص استان است، دیدار با مبلغین و علمای استان، احصاء منکرات در دستگاه‌های اجرایی، گردهمایی مبلغان و مبلغات، و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری ۲۲ تیر مصادف با ٦ ماه محرم الحرام اشاره کرد.

احمدی از دیگر برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر استان را شامل هم‌اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرستان‌ها، همایش ویژه بانوان زینبی و برگزاری مسابقات کتابخوانی اعلام کرد.

وی در پایان روزشمار هفته امر به معروف و نهی از منکر را به شرح ذیل اعلام کرد: ۱۷ تیرماه - "امر به معروف و نهی از منکر؛ پوشش اسلامی؛ خانواده پایدار"، ۱۸ تیرماه - امر به معروف و نهی از منک؛ جوانی جمعیت جامعه پویا، ۱۹ تیرماه امر به معروف و نهی از منکر؛ نظارت همگانی، جامعه متعالی، ۲٠ تیرماه امر به معروف و نهی از منکر؛ صیانت از حقوق عامه، ۲۱ تیرماه امر به معروف و نهی از منکر؛ آموزش عمومی، توانمدسازی،۲۲ تیرماه امر به معروف و نهی از منکر؛ مردم محوری، تشکل‌سازی و۲۳ تیرماه امر به معروف و نهی از منکر؛ قانون‌گرایی، حمایت از شهروند مسئول اصل قانون، ۲۴ تیرماه امر به معروف و نهی از منکر؛ آگاهی‌بخشی، بهبودی سرمایه اجتماعی دستگاه‌های اجرایی خصوصی مردم‌محور.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار